Звіт та ОплатаЗвіт та Оплата — процеси, які йдуть один за одним. Замовник звітує про виконану роботу та бере оплату за наступний місяць.
Також окремою задачею виділяємо нагадування про виставлені чеки та гроші, які зайшли на рахунок агенції.
У процесі налаштування Planfix ми запропонували покращити бізнес-процеси.Почали рахувати гроші та час за комунікаціюПроблема, з якою стикається агенція полягає в тому, що в процесі продажів на комунікацію та домовленості з клієнтом йде більше часу, ніж на виконання роботи.
Наприклад, певну автоматизацію можна налаштувати за 10 хвилин, але вже домовитися про її продаж потребує 4 години: скласти комерційну пропозицію, нагадати клієнту про себе та про пропозицію, витратити час на дорогу та презентацію ідеї.
Та фактично оплату ми отримуємо лише за 10 хвилин роботи.
Рішення: засікати час та враховувати комунікацію проекту.
Запит даних. Ініціалізація.Запит даних один із найважливіших етапів роботи з клієнтом.
Існує 2 бізнес процеси: зовнішній та внутрішній:
- Робота з клієнтами та партнерами.
- Взаємодія всередині команди.
Але часто між відділом продажів та відділом виробництва можуть виникати проблеми та конфлікти. Відділ продажів дав клієнту завищені очікування та нереалістичні обіцянки по термінах виконання.
Як результат клієнт незадоволений роботою агенції.
Що ми можемо зробити, щоб уникати подібних ситуацій?
На початку роботи вводимо етап “Ініціалізації” або “Запиту даних”. Перед початком роботи PM як керівник виробництва обговорює з замовником:
- реалістичність запиту та варіанти створення;
- повідомляє про можливі ризики та функціонал, як працюватиме готовий продукт;
- процес роботи, обов’язки та права кожної зі сторін.
Також ми автоматизували цей процес.
1. Відділ продажів передає відділу виробництва наступну інформацію: проект, вид роботи, сума.
Якщо у системі не вистачає даних клієнта, угода не передається до відділу виробництва.
2. РМ надсилає клієнту Google-анкету, бриф.
Бриф складається з переліку питань, важливих для реалізації проекту. Наприклад, очікування клієнта від проєкту та роботи з підрядниками.
Наступним етапом необхідно запитати у клієнта дані до облікового запису.
Ми автоматизували процес збору даних від клієнта, тому РМ більше не треба витрачати час на переписку з клієнтом та перевірку заповнення Google-форми та доступів до соціальних мереж.
Всередині завдання “Комунікація” є спеціальна кнопка, натискаючи яку клієнту автоматично відправляється повідомлення з брифом в чат Telegram.
Якщо клієнт заповнює Google-анкету протягом двох робочих днів:
1. В Telegram-чат співробітників надсилається повідомлення про те, що клієнт заповнив Google-анкету. Дані Google-анкети автоматично заповнюються в поля Контакту у Planfix, що дозволяє не вносити дані вручну.
2. У Telegram-чат з клієнтом прийде повідомлення про те, що вся інформація отримана, можна розпочинати роботу.
Приклад тексту: “Ми отримали заповнений бриф. Тепер у нас є вся необхідна інформація, і ми можемо розпочати роботу”.
Якщо клієнт не заповнив Google-анкету протягом двох робочих днів, йому приходить повідомлення в Telegram-чат з нагадуванням про те, що необхідно заповнити Google-анкету.
Приклад тексту: “На жаль, Ви не заповнили Google-форму. Якісь складнощі? Як ми можемо допомогти?”.
Тепер, за умови, що оплата або передоплата отримана, доступи до облікового запису клієнти є, можна приступати до роботи з виробництвом. Важливо, ми інформуємо клієнта про кожен етап, на якій він стадії (почали роботу або закінчили) та затверджуємо результат.